بذر هیبرید تخمه آفتابگردان اصلاح شده
0
بذر تخمه کانادایی اس400

بذر هیبرید تخمه آفتابگردان اصلاح شده

بذر هیبرید تخمه آفتابگردان اصلاح شده : امروزه بیشتر آفتابگردان های موجود در بازار هیبریدی هستند. از این نظر میزان بذری که در مزرعه نگهداری می شود به میزان قابل توجهی کمتر است و پرورش دهنده باید هر سال بذر جدید خریداری کند. این امر به شرکت‌های اصلاح‌کننده اجازه داده است تا سرمایه‌گذاری هنگفتی در تحقیق و توسعه هیبریدهای مناسب برای اقلیم‌های مختلف، با ویژگی‌های زراعی خوب و مقاومت در برابر تنش‌های زیستی و غیر زیستی ایجاد کنند. انتخاب هیبریدهای مناسب یک عامل کلیدی در رشد موفقیت آمیز آفتابگردان است.

استفاده از محصول نهایی اولین موضوعی است که کشاورزان باید به آن توجه کنند. اکثریت قریب به اتفاق هیبریدهای تجاری آفتابگردان از نوع دانه های روغنی هستند، در حالی که هیبریدهای نوع آجیلی بازار تجاری سودآورتری را اشغال می کنند. در بسیاری از موارد، تولیدکنندگان روغن آفتابگردان فهرستی از هیبریدهای مورد علاقه خود را منتشر می کنند. و به کشاورزانی که این هیبریدها را پرورش می دهند پاداش دهید. به طور معمول، این آفتابگردان ها هیبریدهای اولئیک بالا هستند و دارای سطوح بالایی از چربی های تک غیراشباع هستند که ویژگی های مورد نظر صنعت روغن برای روغن آفتابگردان است.

بذر هیبرید کانادایی اس 400
بذر هیبرید کانادایی اس ۴۰۰

بهترین بذر هیبرید تخمه آفتابگردان

بهترین بذر هیبرید تخمه آفتابگردان : با توجه به محل کاشت، کشاورزان هنگام انتخاب هیبریدهای مناسب باید نکات زیر را در نظر بگیرند.

*۱_ شرایط آب و هوایی منطقه بر هر مرحله از کشت محصول تاثیر می گذارد. به طور خلاصه، کاشت پس از کاشت به دمای متوسط ​​بالای ۱۰ درجه سانتیگراد نیاز دارد تا شرایط جوانه زنی خوبی داشته باشد و رشد سریع را افزایش دهد.

*۲_گل آفتابگردان از گلدهی تا زمان برداشت به محیط خشک تری برای گرده افشانی موفق و برداشت موفق محصول خشک نیاز دارد. بسته به زمان شرایط آب و هوایی محلی مشابه، بلوغ زودرس هیبریدهای کاشته شده باید تعیین شود.

*۳_مناطق نزدیک به استوا به دلیل طولانی تر بودن دوره های گرم سال در این منطقه تمایل به انتخاب هیبریدهای بعدی دارند. با این وجود، هیبریدهای دیر بلوغ آفتابگردان نیز در بسیاری از عرض های جغرافیایی بالاتر انتخاب می شوند، اما اغلب به خشک کردن بذر پس از برداشت نیاز دارند.

*۴_هنگام انتخاب هیبریدهای مناسب، تحمل گونه به تنش غیرزیستی نیز باید در نظر گرفته شود. آفتابگردان به عنوان گیاهی مقاوم به خشکی شناخته شده است با این حال، برخی از هیبریدها حتی در سالهای بسیار خشک عملکرد نسبتاً ثابتی دارند.

*۵_در مناطقی با آب و هوای تابستانی طوفانی تر، باید هیبریدهای کوتوله بیشتری بکارید که بتوانند این شرایط را تحمل کنند. در حال حاضر هیبریدهای آفتابگردان نیمه کوتوله یا پایه کوتاه زیادی در بازار وجود دارد.

شما کشاورزان عزیز میتوانید برای خرید بذر هیبرید تخمه کانادایی اصل با مراجعه به قسمت فروشگاهی همین سایت بصورت آنلاین ، اینترنتی و بی واسطه خرید بکنید.

بذر تخمه کانادایی اس400
بذر تخمه کانادایی اس۴۰۰

خاک مناسب برای کاشت بذر هیبرید آفتابگردان

 خاک مناسب برای کاشت بذر هیبرید آفتابگردان : در مناطقی که سال هاست آفتابگردان کشت می شود، استرس زیستی تهدید بیشتری برای کشت آفتابگردان است. زیرا پاتوژن ها و انگل ها می توانند در بقایای آفتابگردان یا خاک زمستان گذرانی کنند و با ماشین آلات کشاورزی، باد یا آب به مزارع مجاور منتقل شوند. در این میان بیماری های قارچی مانند فومپسیس، اسکلروتینیا و پلاسمودیوم تأثیر منفی بر کشت و تولید آفتابگردان خواهند داشت. بنابراین، در مکان‌هایی که فشار بیماری بالا است، اکیداً توصیه می‌شود که هیبریدهایی با مقاومت خوب در برابر پاتوژن‌های مربوطه انتخاب شوند. این امر هزینه کشت را کاهش می دهد، زیرا به قارچ کش کمتر یا بدون نیاز خواهد بود و در عین حال    عملکرد مورد انتظار از نظر اقتصادی، آفت چغند قندر مهمترین انگل آفتابگردان است که می تواند باعث کاهش عملکرد زیاد آفتابگردان شود.

زمانی که دانه های آفتابگردان جوانه می زند، گیاه به قسمت های زیرزمینی آفتابگردان می چسبد و از میزبان تغذیه می کند. هنگامی که یک مزرعه آفتابگردان آلوده به لتانگ شود، ریشه کن کردن کامل آن بسیار دشوار است. زیرا دانه های لتانگ می توانند تا ۱۰ سال در خاک زنده بمانند. چندین گونه Reedang (A-H) شناخته شده است و برای هر نژاد، یک رقم آفتابگردان باید دارای ژن مقاومت متفاوتی در زمینه ژنتیکی خود باشد تا هیبریدهای آن بتوانند مقاومت نشان دهند. بنابراین، پرورش دهندگان یک منطقه باید از گونه های لدانگ که به زمین آنها حمله می کند آگاه باشند تا بتوانند هیبریدهای مقاوم به آفتابگردان را انتخاب کنند.

شما کشاورزان عزیز میتوانید برای خرید بذر هیبرید تخمه کانادایی اصل با مراجعه به قسمت فروشگاهی همین سایت بصورت آنلاین ، اینترنتی و بی واسطه خرید بکنید.

 

بذر هیبرید تخمه کانادایی اس300
بذر هیبرید تخمه کانادایی اس۳۰۰

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X