بذر هیبرید ذرت

بذر هیبرید ذرت

مقاله کاشت بذر هیبرید ذرت

خواص خاک سنگ بنای تولید در کاشت بذر هیبرید  ذرت را تشکیل می دهد. بلافاصله پس از مناسب شدن خاک، فرآیندهای آماده سازی خاک که قبل از کاشت ذرت انجام می شود مستقیماً بر عملکرد و کیفیت محصول تأثیر می گذارد. برای دستیابی به موفقیت در فرآیند کاشت، بستر بذر باید قبل از کاشت به خوبی آماده شود. برای این امر، انجام اقدامات متناسب با منطقه، بارندگی و دوره رشد بسیار مهم است.

کاشت بذر هیبرد ذرت با دستگاه

ذرت به طور کلی با دو نوع ماشین کاشت کاشت می شود. 

 

با ماشین های کاشت دقیق پنوماتیک می توان روند لکنت را به میزان قابل توجهی کاهش داد و صرفه جویی زیادی در مقدار بذر ذرت و نیروی کار حاصل کرد. علاوه بر این، به لطف کاشت مناسب و با کیفیتی که ارائه می دهند، بهره وری افزایش می یابد. با ماشین‌های جدید توسعه‌یافته با ویژگی‌های اختیاری مختلف، می‌توان موارد منفی را در حین کاشت بلافاصله بررسی و مداخله کرد، بنابراین ترافیک مزرعه منفی را کاهش داد.

جوانه زنی سالم

برای جوانه زنی سالم، دانه های ذرت باید در خاک بازپخت شده کاشته شوند، ممکن است در هنگام کاشت در شرایط خشک و آبیاری با مشکلات جوانه زنی مواجه شوند.

 

کالیبراسیون در دانه ذرت

در تولید بذر ذرت، کالیبراسیون یا دانه‌بندی روی بذرها اعمال می‌شود تا مواد خارجی را تا حد مطلوب کاهش داده، کیفیت آن‌ها را برای مقاصد تجاری بهبود بخشد و با طبقه‌بندی و درجه‌بندی، گروه‌های استاندارد را به‌دست آورد. هدف از این فرآیند که با الک انجام می شود، تولید در استانداردهای خاصی است. با انجام این کار توسط تیم های متخصص، کشاورزان تلفات بهره وری را به حداقل می رساند.

هدف از کاربرد کالیبراسیون در ذرت و ارتباط آن با کیفیت و عملکرد محصول

 

هدف اصلی کالیبراسیون در ذرت، به حداقل رساندن تلفات کاشت در مرحله کاشت ذرت با ایجاد اندازه ای مشابه با بذرها است.

 

بذرهای پنوماتیکی که در کاشت استفاده می شوند دارای دیسک هایی در زیر محفظه های سطل و سوراخ هایی روی این دیسک ها هستند. همانطور که دیسک ها می چرخند، هر سوراخ یک دانه ذرت را نگه می دارد و با کمک مکش هوا آن را در خاک می ریزد. قطر سوراخ های این دیسک ها برای هر دیسک یکسان نیست. در هنگام کاشت، برای دسته هایی با اندازه بذر کوچک باید دیسک هایی با سوراخ های کوچک و برای دسته هایی با اندازه بذر بزرگ، دیسک هایی با سوراخ های با قطر زیاد انتخاب کرد.

مثال

مثلا؛ اگر دیسکی با سوراخ‌های بزرگ برای دسته‌ای با اندازه بذر کوچک ترجیح داده شود، دو دانه بذر در بستر بذر می‌افتند، زیرا ممکن است دو دانه بذر در حین کاشت در یک سوراخ بیفتند. این در نهایت باعث استفاده بیشتر بذر در یک مزرعه و کاهش بهره وری می شود زیرا دو بوته ذرت در بستر بذر یکسان وجود خواهد داشت.

 

اگر دیسکی با سوراخ‌های کوچک برای یک دسته ذرت دانه بزرگ ترجیح داده شود، چون قطر سوراخ کوچک است، مکش هوا کافی نخواهد بود و برخی از سوراخ‌ها نمی‌توانند دانه ذرت را برای دانه‌های ذرت با آن قطر درک کنند. به همین دلیل در هنگام کاشت بر روی آن ردیف شکاف ایجاد می شود و تولید کننده نمی تواند به تعداد مورد نظر بوته ذرت در مزرعه خود برسد.

 

کوچک، متوسط ​​یا بزرگ بودن بذر تاثیری بر جوانه زنی و عملکرد ندارد. با توجه به این موضوع، اگرچه این تصور غلط وجود دارد که در کشورهایی که کشت ذرت دیرتر شروع شده، بذرهای بزرگتر بازدهی بیشتری دارند و دانه های کوچک عملکرد کمتری دارند، اما عامل تعیین کننده در عملکرد، ویژگی های ژنتیکی بذر است.

عمق کاشت بذر هیبرید ذرت

 

عمق کاشت در کشت بذر هیبرید ذرت ایده آل باید ۷-۸ سانتی متر در مزارع با بستر بذر منتجع به خوبی آماده شده باشد. در کاشت های انجام شده در ماه فوریه-اسفند، عمق کاشت به دلیل دمای خاک می تواند ۵-۶ سانتی متر باشد.

 

تراکم گیاه

تراکم گیاه؛ کشت بذر هیبرید ذرت بسته به زمان کاشت، ساختار برگ رقم کاشته شده، مقدار و تعداد آب آبیاری ذرت متفاوت است. به طور متوسط ​​۷۵۰۰-۹۵۰۰ دانه ذرت در هر دسیره توصیه می شود.

کاشت بذر هیبرید ذرت

قیمت بذر هیبرید ذرت

خرید بذر هیبرید ذرت 

فروش بذر هیبرید ذرت

ارسال 
بسراسر 
کشور
با 
بارنامه
و بیمه نامه
معتبر

گروه

تخمه

خوی

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X