بذر هیبرید ذرت

بذر هیبرید ذرت

آماده سازی خاک

برای کاشت بذر هیبرید ذرت

آب و هوا PH دمای خاک

خواص خاک سنگ بنای تولید در کاشت بذر هیبرید ذرت را تشکیل می دهد. اگرچه گیاه ذرت از نظر گزینش پذیری خاک چندان انتخابی نیست، اما در خاک های عمیق که غنی از مواد آلی هستند و ظرفیت نگهداری آب خوبی دارند، پتانسیل عملکرد بالایی دارد. مناسب ترین سطح اسیدیته برای ذرت بین pH 6.5-7 است. بذر هیبرید ذرت برای جوانه زنی به حداقل دمای خاک ۱۰-۱۲ درجه سانتیگراد نیاز دارد. تفاوت دما بین روز و شب تأثیر منفی بر رشد ذرت دارد. مناسب ترین دما برای رشد ذرت ۲۵-۳۲ درجه سانتی گراد در روز و ۱۶-۲۲ درجه سانتی گراد در شب است. هنگامی که دمای هوا به زیر ۴ درجه سانتیگراد می رسد، فعالیت فتوسنتز شروع به کاهش می کند. در دماهای بالای ۳۵ درجه سانتی گراد، کوددهی و وزن دانه در هر هکتولیتر تأثیر منفی می گذارد.

آماده سازی خاک

قبل از کاشت بذر هیبرید ذرت

کشت خاک قبل از کاشت بذر هیبرید ذرت ممکن است بسته به اینکه ذرت کاشت محصول اصلی باشد یا محصول دوم متفاوت باشد. زمانی که ذرت به عنوان محصول اصلی کاشته می شود، زمانی که خاک در فصل بهار می رسد، باید آن را تا عمق ۱۰-۸ سانتی متری با حفار یا گاوآهن زیرین شخم زد و مراقب بود که با شکستن پایه، زمین سخت سست شود. سنگ. سپس درست قبل از کاشت باید با کشت با کولتیواتور (پا کلاغی) و سپس با چنگک در عمق ۱۰-۱۵ سانتی متری، زمین را برای کاشت آماده کرد.

تجزیه و تحلیل خاک در ذرت

ما مکرراً با این سؤال مواجه می شویم که چگونه می توان آنالیز خاک را در ذرت انجام داد، بنابراین به عنوان خانواده تخمه خوی ، این موضوع را در کتابخانه کشاورزی خود گنجانده ایم. خاکی که در آن ذرت می کاریم، مخزن اصلی مواد مغذی است. اگر کوددهی مناسب برای خاک هایی که از نظر مواد مغذی تهی شده اند اعمال نشود، از دست دادن حاصلخیزی خاک ممکن است سال به سال رخ دهد. به همین دلیل باید کوددهی مناسبی در خاک انجام شود تا از کاهش بهره وری زمین هایی که به طور مداوم زیر کشت می روند جلوگیری شود و علاوه بر آن بهره وری آنها افزایش یابد.

مواد مورد نیاز گیاه

عناصر غذایی و مقادیری که هر گیاه باید از خاک بگیرد متفاوت است. در کشت بذر هیرید ذرت، کوددهی باید با توجه به نیازهای غذایی خاص گیاه انجام شود. مواد مغذی حذف شده از خاک با کوددهی ذرت باید در زمان مناسب و به میزانی که گیاه بتواند جذب کند به خاک داده شود. این زمان، مقدار و نوع کود را فقط می توان با آنالیز خاک آزمایشگاهی نمونه خاک گرفته شده در شرایط مناسب تعیین کرد. هدف از تجزیه و تحلیل خاک، یافتن مقدار مواد مغذی موجود در خاک است که برای گیاه مفید است و تعیین انواع و مقادیر کودهایی است که برای رفع کمبود عناصر غذایی استفاده می شود و گیاهان مورد نیاز برای رشد هستند. این خاک ها

بنابراین،
پاسخ صحیح به سوالات مربوط به میزان، زمان و نحوه استفاده از کود برای محصولات کشت شده در مزرعه:
اجرای برنامه کوددهی ذرت بر اساس نتایج تجزیه و تحلیل خاک است.

استفاده از کود بیشتر یا کمتر از نیاز گیاه می تواند سودآوری را کاهش دهد. هر ماده غذایی بیش از حد لازم به خاک داده شود ممکن است تعادل بین عناصر غذایی در خاک را مختل کند و این مواد مانع جذب یکدیگر شوند. مثلا؛ استفاده بیش از حد از فسفر ممکن است بر جذب آهن و روی از خاک تأثیر منفی بگذارد.

هنگامی که ذرت به عنوان محصول دوم کاشته می شود، پس از برداشت غلات در خرداد یا تیرماه، ساقه های برداشت شده باید از مزرعه برداشته شود، مزرعه آبیاری شود و با رسیدن تابه، خاک شخم زده شود. سپس با کشیدن هارو دیسکی و هارو فنری بستر کاشت ذرت آماده شود.

رشد گیاه سالم

برای اینکه گیاه سالم باشد ابتدا باید ساختار ریشه آن قوی باشد. برای رشد سالم ریشه گیاه، مهم است که خاک به خوبی فرآوری شده و نرم شود، با کشت عمیق تهویه شود، در برابر عوامل بیماری تابیده شود و زهکشی مناسبی داشته باشد. ذرت راحت‌تر ریشه می‌دهد و در آینده راحت‌تر ریشه‌های مویرگی را تشکیل می‌دهد. این ذرت را تشویق می کند تا از مزرعه بهتر استفاده کند. ذرت که به راحتی ریشه می زند، با رشد تنه قوی تری تشکیل می دهد. بنابراین، عملکرد واریته بالا و همچنین عملکرد ذرت بالا را می توان از ذرتی که ریشه و ساقه خوبی تشکیل می دهد به دست آورد.

مواردی که باید هنگام نمونه برداری از مزرعه برای تجزیه و تحلیل خاک در نظر گرفت:
مخلوطی باید با برداشت ۸ تا ۱۰ نمونه به مساحت ۴۰ دکری ساخته شود.
۰-۳۰ سانتی متر باید گرفته شود.
خاک های مزارع مختلف را نباید با یکدیگر مخلوط کرد.
اگر مناطقی با ویژگی های متفاوت در یک زمینه وجود دارد، باید آنها را به عنوان نماینده مناطق جداگانه در نظر گرفت.
قبل از مصرف کود باید نمونه خاک گرفته شود.
مکان هایی که نمونه خاک نباید برداشته شود:
خرمن کوب یا مکان هایی که حیوانات در آن دراز می کشند،
نقاط گودال میدان با تپه ها یا تجمع آب،
زمین های نزدیک به نهرها، جنگل ها، جوی ها و جاده ها،
برای محصولات کاشته شده در ردیف، روی ردیف.
مواد مورد استفاده در مجموعه نمونه خاک:
بیل یا بیل زمینی،
سطل یا حوضچه برای اختلاط و اختلاط نمونه های گرفته شده از نقاط مختلف مزرعه،
کیسه ای که نمونه های آماده شده در آن قرار می گیرند،
برچسب برای جلوگیری از اختلاط نمونه های آماده شده.

جهان ما: 

گروه تخمه خوی:

 

جهان ما با آلودگی محیطی و خاک ناشی از کودهای کشاورزی که به شدت مورد استفاده قرار می گیرند، مواجه است. به همین دلیل، کوددهی صحیح با انجام آنالیز خاک، هم برای بازدهی بالا و هم برای نسل‌های آینده ایجاد دنیای قابل زیست‌تر بسیار مهم است. برای بازگشت کارآمد دانه ذرت تخمه خوی و کشاورزی سودآور ذرت، می توانید با تیم متخصص ما در کشاورزی ذرت در مورد هر موضوعی که می خواهید مشورت کنید.

بذر هیبرید ذرت

خرید بذر هیبرید ذرت 

قیمت بذر هیبرید ذرت

بذر هیبرید ذرت اصل

گروه 

تخمه

خوی

ارسال
بسراسر 
کشور

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X